Alapszabály 1. Az Egyesület neve: Rónaőrző Természetvédelmi Egyesület Korábbi név: Dél-Nyírség Bihari Tájvédelmi és Kulturális Értékőrző Egyesület Rövid elnevezés: Rónaőrző Egyesület Angol megnevezés: Rónaőrző Society for Nature Protection 2. Az Egyesület székhelye: 4241, Bocskaikert Pillangó u. 23. Telephelyek: 4032 Debrecen, Tessedik u. 115., 3556 Kisgyőr Szőlőkalja u. 8. 3. Működési terület: Magyarország, elsősorban Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj-Zemplén megye. 4. Az Egyesület célja: Hatékonyan közreműködni a Kárpát-medence, elsősorban az Észak –Alföldi és Észak- Magyarországi régió, kiemelten a debreceni Nagyerdő, Erdőspuszta, a dél-nyírségi és bihari, hortobágyi valamint dél-bükki táj megóvásában, környezetének védelmében, természeti- kultúrális értékeinek feltárásában, ápolásában, az ökológiai, csillagászati és etnográfiai kutatásban, az egészséges, környezetbarát, fenntartható életmód és gazdálkodás terjesztésében, a fényszennyezés ellenes küzdelemben, az esélyegyenlőség segítésében, és a fentiekkel kapcsolatos szemléletformálásban, ismeretterjesztésben, különös tekintettel az ifjúságra és a hátrányos helyzetűekre. 5. Az egyesület közhasznú tevékenységeinek jogszabályi hivatkozásai: Környezetvédelem, természetvédelem: 2011.évi CLXXXIX.tv. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 13.§ (1). 5. 11. 19. pontja alapján látja el. – környezet-egészségügy; Az egészséges környezet fenntartására ösztönző szemléletformáló programokat szervez, fellép az egészséget veszélyeztető jelenségekkel szemben. – helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, A helyi védett területek kezelésében részt vesz, természetvédelmi, természetvédelmi és vízgazdálkodási szemléletformáló programokat és kampányokat szervez, környezeti tanácsadást folytat. – hulladékgazdálkodás; Környezeti tanácsadás keretében népszerűsíti a szelektív hulladékgyűjtést, a komposztálást, a hulladék minimalizálást. – településtisztaság; Részt vesz köztisztasági kampányokban, pl a “Te szedd” akcióban. Kulturális, közművelődési tevékenység : 1997. CXL. a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló tv. 76. §.(1) (2) a. b. d. g. pontjai – az iskolarendszeren kívüli, öntevékeny, önképző, szakképző tanfolyamok, életminőséget és életesélyt javító tanulási, felnőttoktatási lehetőségek, népfőiskolák megteremtése, Környezet és természetvédelmi, kulturális, hagyományőrző, csillagászati, mentálhigiénés, és egyéb programokat, tanfolyamokat, szakköröket szervez. – a település környezeti, szellemi, művészeti értékeinek, hagyományainak feltárása, megismertetése, a helyi művelődési szokások gondozása, gazdagítása, Az épített és szellemi hagyományokat felméri, ápolja, népszerűsíti. – az ismeretszerző, az amatőr alkotó, művelődő közösségek tevékenységének támogatása, Helyt ad önszerveződő közösségeknek saját létesítményeiben. – a szabadidő kulturális célú eltöltéséhez a feltételek biztosítása, Működteti a kisgyőri Természet Házát, ahol programokat szervez a szabadidő hasznos eltöltésére. Kutatási tevékenységet 2004. CXXXIV. törvény a a kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról 5§ (2) bekezdése alapján látja el. Ökológiai, csillagászati és néprajzi kutató programokat folytat. Egészségmegőrzés : 2011.évi CLXXXIX.tv. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 13.§ (1) 4. 5. Az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások;programok megvalósítása, Az egészséges életmódra nevelő, szemléletformáló programokat, képzéseket szervez. Információnyújtás. Fogyasztóvédelem: 1997. CLV. törvény a fogyasztóvédelemről: 17§. (2) 17. § (1) bekezdése alapján látja el: Népszerűsíti a tudatos vásárlást, az egészséges és helyi termékek fogyasztását. Településfejlesztés: 2011.évi CLXXXIX. tv Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 13.§ (1) bek. 1. pont alapján látja el. Részt vesz a településfejlesztési programok előkészítésében és véleményezésében. Az Egyesület az 4§-ban meghatározott célok elérése érdekében és a fenti közfeladat ellátásra tekintettel: a./ Részt vesz: -természetvédelmi oltalom alatt álló, és még nem védett területek természeti értékeinek kutatásában, feltárásában, károsodásuk megelőzésében, természetvédelmi kezelésében, a veszélyeztetett növény és állatfajok védelmi programjaiban; -a fenntarthatóságot, a környezetbarát és egészséges életmódot szolgáló programokban, illetve maga is szervez ilyeneket; -a fenti tájegységek kulturális értékeinek és hagyományainak feltárásában, megőrzésében; ápolásában, -a természet védelmét szolgáló ökológiai kutatásokban és felmérésekben; -a Magyar Csillagászati Egyesület és más hazai és nemzetközi csillagászati szervezetek által koordinált kutatási tevékenységben. b./ Aktív oktató, nevelő, népszerűsítő tevékenységet fejt ki a táj, a természet, és a kulturális értékek, valamint a csillagászat eredményeinek és a csillagos ég esztétikai értékeinek megismertetése, megszerettetése érdekében, felhívja a lakosság figyelmét közvetlen a környezetük védelmére, megóvására, gondozására, környezetvédelmi programokat szervez. c./ Fellép a tájat veszélyeztető jelenségek, valamint a természetvédelmi és csillagászati érdekeket egyaránt veszélyeztető fényszennyezés ellen. d./ Segíti a helyi hagyományos tájgazdálkodást és ökogazdálkodást, a bioméhészetet. e./ Környzetvédelmi és ismeretterjesztő akciókat szervez, Környezeti Tanácsadó Irodát működtet, a környezeti állapot és a fogyasztói magatartás egészségre gyakorolt hatásait figyelemmel kíséri, az ezzel kapcsolatos információkat gyűjti, terjeszti. f./ Az egyes környezeti elemek állapotával kapcsolatos információkat gyűjti, közzéteszi, segítséget nyújt az ezekkel kapcsolatos környezeti információkhoz való hozzájutáshoz. g./ Tanulmányokat, szakértések készít. h./ Környezeti nevelési, és oktatási, pedagógus képzési programokat szervez, szemléletformáló kiadványokat szerkeszt és terjeszt, környezeti tanácsadó tevékenységet végez. j./ A Kárpát medence, Éurópa és a világ népeinek kultúráját ismertető programokat szervez a népek és nemzetiségek közötti megértés elősegítése érdekében. k./ Foglalkozik a környezet és természetvédelem, a csillagászat és a kultúra tárgykörébe tartozó egyéb kérdésekkel. l./ A hátrányos helyzetű és ifjúsági célcsoportok szemléletformálására különös figyelmet fordít. m./A társadalmi esélyegyenlőséget javító, a hátrányos helyzetűeket segítő programokat szervez. n./ Hazai és nemzetközi kapcsolatokat épít ki és ápol a fenti feladatok érdekében. 6. Az Egyesület céljait nonprofit, társadalmi szervezetként kívánja elérni, semmiféle politikai tevékenységet nem végez, politikai pártokkal kapcsolatot nem tart, azoktól független, azoknak támogatást nem ad, illetve tőlük támogatást nem fogad el, országgyűlési valamint önkormányzati választásokon képviselőjelöltet nem állít és nem támogat. 7. Az egyesület közhasznú tevékenységet folytat Ennek érdekében: -szolgáltatásait bárki igénybe veheti – gazdasági -vállalkozási tevékenységet csak közhasznú, vagy a létesítő okiratban meghatározott alapcél szerinti tevékenység megvalósítását nem veszélyeztetve végez – Az egyesület gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt kizárólagosan jelen alapszabályban meghatározott közhasznú tevékenységére fordítja. -Az elnökség, Ellenőrző Bizottság, Közgyűlés ülései nyilvánosak. – Az Egyesület iratait az elnök kezeli, tartja nyilván. A Kérelmezők az egyesület Elnökéhez intézett írásbeli kérelem alapján tekinthetnek be az Egyesület működésével kapcsolatban keletkezett iratokba, beszámolóba és közhasznúsági mellékletbe az egyesület székhelyén. Az Elnök 8 napon belül köteles biztosítani a betekintés feltételeit és tájékoztatni a kérelmezőt a betekintés helyéről és idejéről. -a döntést hozó szervek határozatait, közhasznúsági beszámolóit a Közgyűlésen történő kihirdetéssel, valamint az Egyesület honlapján ( http://ronaorzo.csillagpark.hu/-) történő, legalább egyhetes időtartamra történő megjelentetéssel kell nyilvánosságra hozni. -tagjain kívül mások számára is biztosítja a közhasznú szolgáltatásait. Az egyesület működésének, szolgáltatása igénybevétele módjának, beszámolói (közhasznúsági melléklete) közlésének nyilvánosságáról az egyesület honlapján: http://ronaorzo.csillagpark.hu/-n biztosítja. – az egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt. -Az elnök köteles a közgyűlés, elnökség és Ellenőrző Bizottság által hozott olyan határozatokat, amelyek valamely tagra vonatkozóan jogokat vagy kötelezettségeket állapít meg, vagy harmadik személyt, hatóságot érint a döntés meghozatalától számított 8 napon belül írásban, ajánlott tértivevényes postai küldeményként az érintetteknek is megküldeni. 8. Az egyesület tagjai: a./ Az egyesület tagja lehet minden magyar állampolgár, és minden olyan külföldi állampolgár, aki Magyarországon letelepedési, vagy tartózkodási engedéllyel bír, s aki felvételét kéri az Egyesületbe, annak alapszabályát elfogadja, a tagdíj befizetésére kötelezettséget vállal, és az ezekről szóló belépési nyilatkozatot aláírja. A tagokat az elnökség veszi fel. b./ Az Egyesületnek jogi személyek is tagjai lehetnek. Ez esetben a tagsági jogokat a jogi személy törvényesen meghatalmazott képviselője gyakorolja. 9. A tag jogai a./ Részt vehet az Egyesület tevékenységében, és annak rendezvényein; b./ Választó és választható az Egyesület szerveiben és tisztségeire; c./ Az Egyesület bármely szervének törvénysértő határozatát a tudomásra jutástól számított 30 napon belül, a Bíróság előtt keresettel támadhatja meg. 10. A tag kötelezettségei: a./ Aktívan működjék közre az Egyesület célkitűzéseinek megvalósításában; b./ Tartsa be az Alapszabályt; c./ Minden év január 31.-ig, illetve a belépési nyilatkozat kitöltését követő 30 napon belül fizesse be a tagdíjat. 11. A tagsági viszony megszűnése: – kilépéssel, – kizárással. A tag az Egyesületből bármikor kiléphet. -A tagság kilépéssel szűnik meg, ha a tag azt írásban kéri és azt az egyesület elnöksége nyugtázza. -A tagság kizárással szűnik meg, ha a tagot elsőfokon az egyesület elnöksége vagy másodfokon az egyesület közgyűlése kizárja. A kizárás okai: A tag kizárható, ha a tagdíjat nem fizeti, az Egyesület érdekeit veszélyezteti, bűncselekményt követ el, vagy az Alapszabályt egyéb módon, súlyosan megszegi. b.) A fegyelmi eljárás rendje, a védekezés és a jogorvoslat lehetséges módjai: A kizárás tényéről elsőfokon az egyesület elnöksége egyszerű szótöbbséggel, nyílt vagy titkos szavazással dönt, mely döntését minden esetben indokolással együtt, hivatkozva a kizárás okára, ill. a megszegett alapszabályi rendelkezésre, a taggal írásban közli. közlést követően a tagnak 8 napon belül nyilatkoznia kell, hogy a kizárással egyetért-e, avagy nem. mennyiben a megadott határidőn belül a tag nem nyilatkozik, úgy a kizárást jogerősnek kell tekinteni. a a tag a kizárással nem ért egyet, és az elnökség határozatát írásban megfellebbezi (fellebbezését a közgyűlésnek címezve az elnökségnek eljuttatja), úgy ügyében másodfokon a közgyűlés dönt. A fellebbezés ügyében a rendkívüli közgyűlést a fellebbezés átvételét követő 15 napon belül szabályosan össze kell hívni úgy, hogy arra a kizárás előtt álló tagot is szabályos módon meg kell hívni, és számára lehetőséget kell biztosítani a védekezésre, indokai előterjesztésére. A közgyűlés a legsúlyosabb esetben a tag kizárásáról, enyhébb esetben a tagsági jogviszony meghatározott időre történő szüneteltetéséről, esetleg szóbeli vagy írásbeli figyelmeztetésről is határozhat. A közgyűlés a tag fegyelmi ügyében nyílt vagy titkos szavazással, egyszerű szótöbbséggel határoz. A tag meghallgatását követően a közgyűlés tárgyban hozott határozata ellen jogorvoslatnak kizárólag jogszabálysértésre való hivatkozással van helye az Alapszabály 9/c pontja alapján. 12. Az Egyesület szervezetei: Közgyűlés Elnökség Ellenőrző Bizottság 13. A Közgyűlés: Az Egyesület legfelsőbb szerve a Közgyűlés, amelynek kizárólagos hatáskörébe tartozik: a./ az Alapszabály megállapítása és módosítása; b./ más társadalmi szervezetekbe való belépés, az azokkal való egyesülés és a megszűnés kimondása; c./ az éves költségvetés és munkaterv meghatározása; d./ az Elnökség éves beszámolójának elfogadása; e./ Az éves beszámoló ( pénzügyi és szakmai) elfogadása f./ az Elnökség, Ellenőrző Bizottság tagjainak megválasztása; g./ másodfokon a kizárás kimondása. A Közgyűlés kizárólagos hatásköre, hogy elfogadja az éves beszámolót az alábbiak szerint: Az Egyesület köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági mellékletet készíteni. A közhasznúsági melléklet elfogadása is a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik. Az Egyesület éves beszámolójának jóváhagyása a közhasznúsági melléklet elfogadásával egyidejűleg, tárgyévet követő év május 31. napjáig a Közgyűlés nyílt szavazással, egyszerű szótöbbségével hozott döntése alapján történik ;A Közgyűlés elé terjesztés az Elnök feladata. A Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egyszer össze kell hívni. 14. Az Elnökség: Az Egyesület ügyintéző szerve az Elnökség. Az Elnökség tagjai: – elnök – titkár – alelnök Az elnökség szükség szerint, de legalább évente kétszer ülésezik. 15. Az Elnökség feladatai: a./ Két közgyűlés között irányítja az Egyesület munkáját; b./ Dönt minden olyan kérdésben, ami nem tartozik a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe; c./ Összehívja a Közgyűlést; d./ Elkészíti a költségvetési tervet, az éves munkatervet és éves beszámolót, és az éves közhasznúsági jelentést. e./ Dönt a kizárásról. 16. A közgyűlés akkor határozatképes, ha az ülésen tagjainak legalább fele +1 fő jelen van. Az Elnökség akkor határozatképes, ha legalább 2 fő van jelen. A közgyűlés határozatképtelensége esetén 48. órán belül új közgyűlést kell összehívni, mely a megjelent tagok létszámától függetlenül határozatképes. 17. A közgyűlési és elnökségi meghívót és az írásos előterjesztéseket a tagoknak legalább egy héttel korábban meg kell küldeni postai úton tértivevényes küldeményként, vagy személyesen kell átadni, úgy hogy az átvétel időpontját az elnök rögzíti és az átvétel tényét a meghívott aláírásával igazolja. A meghívó tartalmazza az ülés helyét és idejét és a napirendi pontokat. A Közgyűlésen részt venni nem tudó tag a napirendi pontokról véleményét írásban közölheti, melyet az Elnökség a Közgyűléssel köteles ismertetni. A napirendi pontokat az ülésen nyílt jelöléssel és szavazással megválasztott levezető elnök előterjesztése alapján fogadják el. Az üléseken a jelenlévők nyílt jelöléssel és szavazással jegyzőkönyvvezetőt és hitelesítőt választanak, akik kötelesek jegyzőkönyvet elkészíteni. A Közgyűlés és az Elnökség ülésén készült jegyzőkönyv tartalmazza: a döntés tartalmát, időpontját és hatályát, illetve a döntést támogatók és ellenzők számarányát, ha lehetséges akkor személyét. Előbbi tartalmi elemeket az egyesület elnöke ellenőrzi a jegyzőkönyvekben az ülések után és gondoskodik azok nyilvántartásáról, Határozatok Tárába történő vezetéséről. A jegyzőkönyvet az egyesület irattára, minden tagja illetve minden érdekelt fél megkapja. 18. A határozathozatal általános módja: nyílt szavazás, ha azonban a jelenlévő szavazásra jogosultak egyharmada kéri, titkos szavazást kell elrendelni. 19. A közgyűlés és elnökség határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza, de az elnökség 2 fő jelenléte esetén a döntéseket egyhangúan hozza. Kétharmados szótöbbség szükséges az alapszabály megváltoztatásához és a feloszlás kimondásához. 20. Az elnökség jelölése és megválasztása a./ A jelölőlistára felkerülőkre bármely a közgyűlésen jelen lévő tag javaslatot tehet. b./ Az elnökség megválasztása nyílt szavazással történik. c./ Az elnökség megbízása öt évre szól. 21. Az Egyesület képviselői: Az Egyesületet az elnök a titkár és a alelnök képviselik. A fentiek az egyesület képviseletére külön-külön, önállóan is jogosultak 22. Összeférhetetlenségi kikötések A legfőbb szerv, valamint az ügyintéző és képviseleti szerv határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója a határozat alapján a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy b) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás. Nem lehet a felügyelő szerv elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki a) a legfőbb szerv, illetve az ügyintéző és képviseleti szerv elnöke vagy tagja (ide nem értve az egyesület legfőbb szervének azon tagjait, akik tisztséget nem töltenek be), b) a közhasznú szervezettel e megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik, c) a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül – kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és az egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján a létesítő okiratban foglaltaknak megfelelően nyújtott cél szerinti juttatást -, illetve d) az a)-c) pontban meghatározott személyek közeli hozzátartozója. A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt – annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig -, a) amely jogutód nélkül szűnt meg úgy, hogy az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki, b) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság jelentős összegű adóhiányt tárt fel, c) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság üzletlezárás intézkedést alkalmazott, vagy üzletlezárást helyettesítő bírságot szabott ki, d) amelynek adószámát az állami adó- és vámhatóság az adózás rendjéről szóló törvény szerint felfüggesztette vagy törölte. A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt. 23. Az Egyesület vagyona: a./ Az Egyesület vagyona tagdíjakból, adományokból és egyéb bevételekből tevődik össze. b./ Az Egyesület működése érdekében a tagok évente az alábbi tagdíjakat fizetik: – természetes személy tagok: min. 100 Ft. – jogi személyek: min. 5000 Ft. 24. Az Egyesület megszűnik, ha: az egyesület egy másik egyesülettel egyesül (összeolvad, beolvad), a legfőbb szerve a feloszlásáról határoz, a bíróság feloszlatja, a törvényességi ellenőrzési eljárás eredményeképpen a bíróság megszünteti vagy megállapítja megszűnését, a fizetésképtelensége miatt indult eljárásban a bíróság megszünteti, és az egyesületet a nyilvántartásból törlik. 25. Ellenőrző Bizottság Az Egyesületnél háromtagú Ellenőrző Bizottság választása kötelező, ha az Egyesületi vagyon az 50.000.000 Ft.-ot meghaladja. Amennyiben a tagok indokoltnak tartják Közgyűlésen ezen értékhatár alatti vagyon megléte esetén is választhatnak Ellenőrző Bizottságot. Az Ellenőrző Bizottság tagjainak mandátuma 5 évre szól. Az Ellenőrző Bizottság határozatképes, ha 3 fő jelen van; határozathozatal módja: egyszerű szótöbbség, de 2 fő jelenléte esetén a döntéshozatal csak egyhangúan történhet. Ülései nyilvánosak. A Közgyűlés az Egyesület működésének, gazdálkodásának és vagyonkezelésének ellenőrzésére háromtagú – akik az Egyesületben más tisztséget nem töltenek be – Ellenőrző Bizottságot választ. A tagok maguk közül választanak elnököt. A Bizottság tevékenységét a Bizottság elnöke irányítja. Feladata ellátásához külső szakértőt is igénybe vehet. A Bizottság éves ellenőrzési terv alapján dolgozik, a munkarendjét, az ellenőrzés rendjét maga határozza meg. A Bizottság feladatai: az Egyesület pénz- és vagyonkezelésének vizsgálata, a gazdálkodásra vonatkozó jogszabályok előírásának ellenőrzése, a tagdíj befizetések ellenőrzése, az előirányzott bevételek, kiadások teljesítésének évenkénti vizsgálata, a bizonylati fegyelem betartásának ellenőrzése. A Bizottság tagjai feladatuk ellátása során jogosultak az Egyesület gazdálkodásával kapcsolatos bármely iratba betekinteni, tisztségviselőktől tájékoztatást kapni, a testületi üléseken tanácskozási joggal részt venni. Az ellenőrzés megkezdésétől, annak eredményéről a Bizottság elnöke az Egyesület elnökségét írásban tájékoztatja. A Bizottság indokolt esetben kezdeményezheti a rendkívüli közgyűlés összehívását. A Bizottság elnöke a Bizottság tevékenységéről az Egyesület Közgyűlésének írásban köteles beszámolni. Az Ellenőrző Bizottság köteles az intézkedésre való jogosultságának megfelelően a döntéshozó szervet vagy az ügyvezető szervet tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy a szervezet működése során olyan jogszabálysértés vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult vezető szerv döntését teszi szükségessé; a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel. A döntéshozó szervet vagy az ügyvezető szervet a felügyelő szerv indítványára – annak megtételétől számított harminc napon belül – intézkedés céljából össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a döntéshozó szerv és az ügyvezető szerv összehívására a felügyelő szerv is jogosult. Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a felügyelő szerv köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó szervet. 26. ZÁRADÉK Jelen Alapszabály a Közgyűlés 2/ 2014 és a 4/2014. Rónaőrző Természetvédelmi Egyesület határozat alapján módosult. Jelen létesítő okiratban módosított rendelkezések vastagon szedve kiemeltek. A korábbi létesítő okirat Ectv-nek megfelelő része, létesítő okirat kötelező tartalmi elemei: dőlt betűvel kiemeltek, Tpk. 61. 373/1995/29. szám alatti változás átvezetése iránti eljárásban a rendelkezések vastagon szedve és aláhúzva kiemeltek. Az egységes szerkezetű okirat elkészítésére a létesítő okirat alábbi változásai adtak okot: 5. Az egyesület feladatai módosult a közhasznú tevékenységek megjelölésével, korábbi konkrét feladatok kibővítése d. pont után , korábbi tevékenységek megtartása mellett, 7.2. eredményfelhasználásra vonatkozó rendelkezés Ectv. szerinti módosítása, 7. 3. gazdasági tevékenységekre kiterjed az Ectv. szabályozása, 7.4. nyilvános ülés szerveknél, 7.5. iratbetekintés rendje Ectv szerint, 7.6. honlap jelölése a döntések nyilvánosságánál, 7. 7. működés nyilvánosságának biztosítása,honlap jelölése 7. 8. közvetlen politikai tevékenység szabályozása korábbi 7. bekezdés után 7.9. határozatok közlésének szabályozása, 12. Ellenőrző Bizottság felállítása a bevétel miatt, 13. e. ) éves beszámoló elfogadása a közhasznúsági jelentés helyett, ismételten korábbi 13. e. Elnökség és Ellenőrző Bizottság tagjainak megválasztása,éves beszámoló jóváhagyásának szabályai, 14. Elnökség tagjai: korábbi ügyvivői tisztség megszüntetése és alelnöki tisztség létrehozása, 16. Határozatképesség szabályainak pontosítása, 17. 1. meghívók kiküldése, 17.3. Határozatok Tára, jegyzőkönyvvezetéséről rendelkezés módosítása, 19. Határozathozatal 2 fő esetén, 20. c. tisztségviselők mandátuma 5 évente jár le, 21. korábbi gazdasági ügyvivő helyett az alelnök a képviselő, 22. összeférhetetlenség szabályai, 24. egyesület megszűnésének esetei, 25. Ellenőrző Bizottság felállítása, értékhatár Ectv. szerinti jelölése, hatáskör az Ectv. szerint, Alulírott Papp László elnök és Gyarmathy István titkár szervezeti képviselőként a fentebbi határozat mellékelésével igazoljuk, hogy a létesítő okirat jelen egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a létesítő okirat-módosítások alapján hatályos tartalmának. Debrecen, 2014. május 18. (Papp László elnök) (Gyarmathy István titkár)